"ta din gamla cigarett och cykla till bahamas för fan"

Jag vet jag känner mig helt efter, men jag måste bara tipsa om den underbara triologin om Kenta och Stoffe som Stefan Jarl gjort, filmer som "dom kallar oss mods" "ett anständigt liv" och "det sociala arvet" borde fan alla ha sett. Själv var ju som sagt lite efter ;) Såg dem för någon vecka sen, men jag har ju hört talas om dem innan.
Första intrycket av dessa två människor gör att man blir glad, de kör sitt eget race och är även fast de inte ens gått ut gymnasiet riktigt smarta individer. Dock får man reda på under filmens gång att de levt ett hårt liv med misshandel och oroligheter i hemmet. Jag fördömmer deras jävla farsor som verkade ha ett stort jävla hål i huvudet....
Jag är en riktigt känslig person när det kommer till film/serier så jag har lätt för att gråta och det gjorde jag speciellt i andra filmen. Man tar till sig dem så lätt och jag skulle mer än gärna träffa dem, speciellt Kenta. Oh Härliga man ;D


mods

Kenta och Stoffe

Kommentarer
Postat av: Frida

Svar från min blogg:

Jag har inte glömt dig men tiden har verkligen inte räckt till. Då detta har varit Mickes minisemester som jag bara åkt med på. Han har haft folk här i Södertälje att träffa så vi har inte hunnit inom Stockholm faktiskt :/ Känns lite ruttet då man inte är här uppe såå ofta men jag kan inte själv sätta mig på ett tåg och åka in då jag knappt orkar gå upp för fem trappsteg :) tjockis

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback